8 dôvodov, prečo je email marketing lepší ako iné formy reklamy
Email marketing skutočne funguje. Kedže si reklamné emaily a newslettery vyžiadali samotní príjemcovia, ich efekt je neporovnateľný s inými formami reklamy. Okrem toho, emailová reklama je rýchla, efektívna, proaktívna, interaktívna, šíriteľná a nepoškodzuje životné prostredie.Emailová reklama je vyžiadaná
Vyžiadanosť je jedným z najhlavnejších rozdielov medzi email marketingom a inými formami reklamy. Na rozdiel od iných foriem reklamy si príjemcovia reklamných emailov a newsletterov vyžiadali ich príjem. Sú to ľudia, ktorí prejavili aktívny záujem o cielené informácie obsiahnuté v emailoch a je preto vysoko pravdepodobné, že zvažujú kúpu Vami ponúkaných produktov alebo služieb.
Podľa prieskumov, až 69% užívateľov zaregistrovaných do newsletteru tento pravideľne očakáva. Newslettery sa tak stávajú súčasťou pravideľnej rutiny užívateľov, čo sa o iných formách reklamy nedá povedať.
Emailová reklama je rýchla
Vďaka krátkej dobe doručenia emailov (až niekoľko desiatok tisíc správ za hodinu) je možné odozvy užívateľov sledovať takmer okamžite.
Emailová reklama je proaktívna
Na rozdiel od stránok, ktoré pasívne čakajú na návštevníkov, emailové oznamy a newslettery oslovujú zákazníka proaktívne. Dokážu tak opakovane pripomínať dôležité informácie a komunikovať novinky, akciové a špeciálne ponuky.
Emailová reklama je interaktívna
Vďaka nástrojom na vyhodnocovanie aktivity užívateľov je možné interaktívne reagovať na ich správanie. Ak si napríklad užívateľ kúpi opaľovací krém, môže mu byť v newsletteri ponúknutá zľava na slnečné okuliare.
Emailová reklama je efektívna
Vďaka nízkej cene za prípravu a realizáciu kampaní, vyžiadanosti a vysokému výkonu je email marketing považovaný za najefektívnejší marketingový nástroj s najvyššou návratnosťou investícií. Pri opakovanom odosielaní kampaní je možné jeho efekt ďalej zosilniť.
Emailová reklama je šíritelná
Užívatelia sú zvyknutí preposielať emaily svojim známym. Ak v newsletteri nájdu hodnotné informácie, je vysoká pravdepodobnosť, že ho budú ďalej šíriť.
Emailová reklama je zelená
Na rozdiel od iných médií má email marketing minimálny dopad na životné prostredie, aj keď sa to napríklad o SPAMe - nevyžiadanej reklame, povedať nedá:
- v roku 2008 bolo odoslaných 62 trilión SPAM správ
- tieto vytvorili množstvo oxidu uhličitého porovnateľné s 7.5 miliardami litrov benzínu
- na 80% z tohto množstva sa podieľala elektrická energia potrebná na spracovanie SPAM emailov
Emailová reklama je merateľná
S použitím nástrojov na meranie a vyhodnocovanie kampaní je možné sledovať počet otvorení emailov a kliknutí na odkazy v nich, počet preposlaní správ užívateľmi či mieru ich nedoručenia. Tieto údaje pomôžu flexiblne reagovať na zmeny správania trhu.