Naučte užívateľov whitelistovať Vašu emailovú adresu

Aby ste zvýšili doručiteľnosť reklamných emailov a newsletterov, je vhodné požiadať užívateľov o whitelistovanie emailovej adresy, z ktorej Vaše kampane odosielate. Tento jednoduchý trik môže mať výrazný dopad na úspešnosť Vašich kampaní, je preto vhodné venovať mu dostatočnú pozornosť.

Prečo whitelistovať?

Dôvod whitelistovania je jednoduchý - emailové aplikácie sa snažia automaticky blokovať podozrivé emaily, emaily s obrázkami prípadne inými výrazmi, ktoré sa vyskytujú v nevyžiadanej reklame (SPAMe).

V prípade, ak sa Váš reklamný email alebo newsletter javí podozrivo, emailová aplikácia tento zablokuje a presunie do priečinka označeného ako Spam / Junk alebo Nevyžiadaná pošta. Zabráni tak užívateľom prečítať si správu ešte predtým, ako si ju dokážu všimnúť.

Aby sme predišli takémuto scenáru (ktorý je mimochodom veľmi častý), je vhodné už pri registrácii do newsletteru užívateľov požiadať, aby si whitelistovali emailovú adresu, z ktorej newslettery alebo reklamné emaily odosielate.

Ako whitelistovať

Pre whitelistovanie stačí, ak si užívateľ pridá emailovú adresu, z ktorej odosielate Váš pravidelný newsletter alebo reklamný email, do svojho adresára (address booku).

Informáciu o whitelistovaní je vhodné uviesť:

  • v ďakovnej správe, ktorá sa užívateľovi zobrazí po zaregistrovaní sa do newsletteru
  • v uvítacom emaili, ktorý užívateľovi odošlete po úspešnom zaregistrovaní

Ak chcete užívateľom tento úkon zjednodušiť, môžete im ponúknuť elektronickú vizitku (napr. vcard), ktorú si môžu stiahnuť a pridať do svojho adresára.

Späť na predchádzajúcu stranu

Viete, čo robia vaši zamestnanci?