Odosielateľ a predmet správy
Obsahovo zaujímavý a graficky pútavý newsletter alebo reklamný oznam môže byť úplne zbytočný, ak si ho užívateľ neotvorí. Aby sa tak nestalo, je veľmi dôležité zvoliť vhodného odosielateľa a predmet správy. Práve toto sú prvé veci, ktoré užívateľ uvidí, a práve tieto rozhodujú o tom, či si užívateľ Váš email otvorí, alebo ho navždy vymaže.Odosielateľ
Označenie odosielateľa je prvá vec, ktorú si užívateľ všimne. Odosielateľ by mal byť:
- jednoznačný, aby bolo užívateľom jasné, o aký newsletter alebo reklamný email sa jedná
- formálny, aby bol odosielateľ nezameniteľný a jednoznačne identifikovateľný
- nemenný, aby si užívateľ na tento zvykol (a zároveň zaručil whitelistovanie)
Predmet správy
Predmet správy by mal byť:
- relevantný, aby užívateľ nadobudol pocit, že stojí za to email otvoriť
- informatívny, aby užívateľ zistil, čo môže v reklamnom emaili alebo newsletteri očakávať
- stručný, aby bolo vidno celý predmet správy (mnohé aplikácie totiž limitujú jeho dĺžku na cca. 60 znakov)
- jedinečný, aby sa neopakovali informácie uvedené v označení odosielateľa
- bez SPAM výrazov, aby nedošlo k zámene emailu so SPAMom, prípadne jeho zablokovaniu spam filtrami