Registračný formulár - základ k budovaniu mailinglistu

Dobrý a funkčný registračný formulár je základom k budovaniu mailinglistu. V nasledujúcom článku si uvedieme niekoľko tipov, ktoré Vám pomôžu skvalitniť váš emailový formulár.

O tom, že je stále veľký priestor na skvalitňovanie registračných formulárov, hovoria svetové štatistiky:

  • priemerný čas potrebný na registráciu do newsletteru je 4 minúty 3 sekundy
  • priemerný čas potrebný na odregistrovanie je 1 minuta 38 sekúnd
  • úspešnosť registrácie do newsletteru je 81% (pri 10 000 registráciách tak prichádzate o 2 300 adries!)

Aby sa tieto štatistiky vylepšili, je v registračnom formulári potrebné dodržať niekoľko hlavných zásad:

  • umiestnenie, aby užívatelia registračný formulár čo najrýchlejšie našli
  • označenie, aby užívatelia registračný formulár čo najľahšie identifikovali
  • výhody, aby boli užívatelia dostatočne motivovaní zaregistrovať sa
  • názornosť, aby užívatalia videli názornú ukážku a vedeli tak, čo môžu očakávať
  • frekvencia, aby užívatelia vedeli, ako často môžu emaily od vás očakávať
  • priestrannosť, aby užívatelia pri zadávaní svojej emailovej adresy videli túto celú
  • jednokrokovosť, aby sa minimalizoval čas na registráciu a znížili prípadné chyby
  • nezáväznosť, aby užívatelia vedeli, že sa budú môcť kedykoľvek odregistrovať a ich adresa nebude inak zneužitá alebo od
  • formát, aby si užívatelia vedeli vybrať medzi HTML emailom (s obrázkami) a textovým emailom

Pri double opt-in mailinglistoch je dôležité zachovať aj tieto tri zásady:

  • stručnosť, aby užívateľ rýchlo zistil, čo musí spraviť pre potvrdenie registrácie
  • jednoznačnosť, aby užívateľ jasne pochopil, čo sa od neho očakáva
  • informácie o whitelistovaní, aby užívateľ zaručil, že váš email neskončí medzi jeho SPAMom

Po úspešnom zaregistrovaní by mali nasledovať:

Späť na predchádzajúcu stranu

O čom ste hovorili s klientom 11.4.2014?