Registračný formulár - základ k budovaniu mailinglistu
Dobrý a funkčný registračný formulár je základom k budovaniu mailinglistu. V nasledujúcom článku si uvedieme niekoľko tipov, ktoré Vám pomôžu skvalitniť váš emailový formulár.O tom, že je stále veľký priestor na skvalitňovanie registračných formulárov, hovoria svetové štatistiky:
- priemerný čas potrebný na registráciu do newsletteru je 4 minúty 3 sekundy
- priemerný čas potrebný na odregistrovanie je 1 minuta 38 sekúnd
- úspešnosť registrácie do newsletteru je 81% (pri 10 000 registráciách tak prichádzate o 2 300 adries!)
Aby sa tieto štatistiky vylepšili, je v registračnom formulári potrebné dodržať niekoľko hlavných zásad:
- umiestnenie, aby užívatelia registračný formulár čo najrýchlejšie našli
- označenie, aby užívatelia registračný formulár čo najľahšie identifikovali
- výhody, aby boli užívatelia dostatočne motivovaní zaregistrovať sa
- názornosť, aby užívatalia videli názornú ukážku a vedeli tak, čo môžu očakávať
- frekvencia, aby užívatelia vedeli, ako často môžu emaily od vás očakávať
- priestrannosť, aby užívatelia pri zadávaní svojej emailovej adresy videli túto celú
- jednokrokovosť, aby sa minimalizoval čas na registráciu a znížili prípadné chyby
- nezáväznosť, aby užívatelia vedeli, že sa budú môcť kedykoľvek odregistrovať a ich adresa nebude inak zneužitá alebo od
- formát, aby si užívatelia vedeli vybrať medzi HTML emailom (s obrázkami) a textovým emailom
Pri double opt-in mailinglistoch je dôležité zachovať aj tieto tri zásady:
- stručnosť, aby užívateľ rýchlo zistil, čo musí spraviť pre potvrdenie registrácie
- jednoznačnosť, aby užívateľ jasne pochopil, čo sa od neho očakáva
- informácie o whitelistovaní, aby užívateľ zaručil, že váš email neskončí medzi jeho SPAMom
Po úspešnom zaregistrovaní by mali nasledovať:
- ďakovná správa
- informácie o whitelistovaní
- uvítací email
- aktuálny newsletter